Direct contact opnemen met kerkelijk bureau of scriba algemene kerkenraad.
Kies een gedeelte binnen de website. u bevindt zich nu hier:
De zorg voor vermogensrechtelijke aangelegenheden van de Hervormde Gemeente van Veenendaal berust bij de Algemene Kerkenraad. Deze vertrouwt de verzorging (behoudens diaconale zaken) toe aan het College van Kerkrentmeesters.
Elke wijkgemeente heeft een wijkraad van kerkrentmeesters. Deze bestaat uit drie of vier (ouderlingen-)kerkrentmeester. Ze worden verkozen in overeenstemming met de in de wijkgemeente geldende procedure voor de verkiezing van ambtsdragers. Kerkrentmeesters die geen ouderling zijn, worden door de kerkenraad benoemd, nadat hun namen ter goedkeuring zijn voorgedragen aan de gemeente. De samenstelling van de wijkraden van kerkrentmeesters vindt u op de website van de betreffende wijkgemeente.
Het centrale College van Kerkrentmeesters telt acht leden. Alle wijkgemeenten zijn in dit college vertegenwoordigd. Ouderlingen-kerkrentmeester die namens hun wijkkerkenraad lid zijn van de Algemene Kerkenraad, zijn automatisch ook lid van het College van Kerkrentmeesters. De overige (ouderlingen)-kerkrentmeesters worden benoemd door de Algemene Kerkenraad op gezamenlijke voordracht van de wijkraden van kerkrentmeesters.
De taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van het College van Kerkrentmeesters zijn vastgelegd in de “Plaatselijke regeling” van de centrale Hervormde Gemeente van Veenendaal.
Het college is als volgt samengesteld
Voorzitter | J.G. Vink |
|
Secretaris |
P.L. Stolk (scriba-cvk@hervormd-veenendaal.nl)
|
|
Penningmeester | F.H. van Voorst |
|
2e voorzitter | [VACANT] |
|
2e penningmeester | [VACANT] |
|
Overige leden |
A. Bussink |
|
B. Berbee |
||
I.C. van Rijswijk |
||
H.E. van der meer |
||
G. Barmentlo |
||
J. van Bennekom |
Het College van Kerkrentmeesters wordt bij de uitvoering van taken bijgestaan door enkele commissies.
Deze commissie is verantwoordelijk voor het beheer van alle financiële middelen van de Hervormde Gemeente van Veenendaal. Hieronder vallen onder meer:
De commissie telt 7 kerkrentmeesters, uit iedere wijkgemeente één. De commissie kan zich laten bijstaan door deskundige adviseurs.
Voorzitter | F.H. van Voorst |
Deze commissie is verantwoordelijk voor alle technische zaken, zoals bouwzaken, onderhoud van de kerkelijke gebouwen en pastorieën, installaties, inventarissen en terreinvoorzieningen. De commissie is tevens verantwoordelijk voor de BHV-organisatie in de gemeente.
De commissie bereidt, op basis van een meerjarenplanning, onderhoudsplannen voor en bewaakt de realisering van de verstrekte opdrachten. Commissieleden onderhouden periodiek contact met de predikanten, wijkkerkenraden en kosters voor inventarisatie van wensen en behoeften op het gebied van gebouwen. De commissie bestaat uit zeven kerkrentmeesters, uit iedere wijkgemeente één, en een voorzitter. De commissie kan zich laten bijstaan door deskundige adviseurs op de diverse terreinen van haar bevoegdheden.
Voorzitter | H.E. van der Meer |
Deze commissie is belast met alle vormen van geldwerving. Denk daarbij aan de actie Kerkbalans, collecten, verjaardagsfonds, oud papieracties, etc. De commissie adviseert het College van Kerkrentmeesters en werkt nauw samen met de Financiële Commissie en het College van Diakenen. De commissie bestaat uit tenminste zeven gemeenteleden. De voorzitter en secretaris zijn in principe kerkrentmeester in één van de wijkgemeenten. De overige leden zijn gemeenteleden met een specifieke deskundigheid.
Voorzitter | M. Kleiberg |
Maak een keuze om meer te weten te komen over een wijkgemeente.
11:15 Schrijverspark 111a, Samenkomst in een kleine gemeenschap
11:00 Ruisseveen, gebouw Buitenzorg (bij ’t dierenkampje), Samenkomst in een kleine gemeenschap
11.00 De Grote Pekken 3, Samenkomst buitenlandse christenen ICF
10.00 uur, Kerkewijk 77
Klik op een nieuwsartikel of kies voor het volledig overzicht.
Startavond Actie Kerkbalans
Voor de actie Kerkbalans 2021 is er een speciale krant samengesteld.
Klik voor meer informatie
Bedankbrief Rudolphstichting
Promotie dd 27 maart 2020
Gevolgen voor de zondagse kerkdiensten naar aanleiding van de aangescherpte overheidsmaatregelen tot DV 1 juni.
Deze website is ontwikkeld in samenwerking met: